SAP Certified Partner

VEMAG Maschinenbau GmbH

Focus on the essentials – the customer. Introduction of SAP Service Cloud and SAP Field Service Management

VEMAG Maschinenbau GmbH

VEMAG Maschinenbau GmbH

The company

VEMAG Maschinenbau GmbH has been developing and producing machines and equipment for the food industry and trade for over 75 years and has played a key role in the development of continuous vacuum filling machines.

SAP has enabled us to automate and streamline our end-to-end service process. Our technicians are happy about optimized assignments and the back office staff can concentrate on the essentials. We have achieved our goal: to support our customers with the best possible service when using their machines.

About the project

Um der zunehmenden Konzentration auf dem Gebiet der Nahrungsmittelproduktion und den ständig wachsenden Betriebsgrößen besser Rechnung tragen zu können, unterstreicht die VEMAG den Systemcharakter ihrer spezifischen Lösungen. Dabei spielt die Integration komplexer Verarbeitungsschritte in den Produktionsprozess eine immer größere Rolle. So entstehen flexible auf die speziellen Anforderungen des Anwenders zugeschnittene effiziente Lösungen, die problemlosintegrierbarsind. VEMAG bietet umfassenden kundenspezifischen Service- von der Montage über das Training der Benutzer bis hin zu präventiven Wartungen oder Reparaturleistungen. Der Anspruch eines hohen Liefergrades bei mehr als 20.000 Ersatz- und Verschleißteilen sowie ein schneller und zuverlässiger Service vor Ort durch Servicetechniker in ganz Deutschland unterstreichen die Komplexität. Um den Service als Teil der Prozesskette entlang der gesamten Organisation effektiv zu unterstützen, integrierte die VEMAG das SAP Field Service Management (FSM) sowie die SAP Service Cloud in das zentrale SAP System.

Project challenge

  • E-mail message receipt via Outlook account
  • Manual creation of reports (receipt via email or telephone)
  • Service calls from the previous week are bundled and submitted to the back office by technicians using Excel
  • Manual creation of service orders / feedback and spare parts orders based on Excel lists

Highlights of the project

  • End-to-end service process is digitized
  • Reporting process without media disruptions
  • Digital signature of the service report by the customer

Benefits of the project

  • High process reliability combined with maximum transparency for technicians – both digitally and offline
  • Optimized deployment planning with simultaneous relief of the back office
  • Acceleration of the scheduling and invoicing process

Contact

Do you have any questions about our partner’s success story or would you like to find out more about the solutions and services used? Please feel free to contact us.

Learn more

Your contact­partner

There is currently no specific contact person. Please use the general contact form to get in touch.